Gemeentebestuur laat lokale ondernemers in de kou staan

Op 23 oktober 2015, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Leefomgeving, Lokaal ondernemen en landbouw

Kreeg u onlangs ook een brief in de bus van de gemeente, waarin ze een groepsaankoop voor zonnepanelen aan u voorstelden?

De gemeente Houthulst verleende haar volle medewerking aan deze mailing van een internationale organisatie (www.iChoosr.com) die instaat voor een groepsaankoop van zonnepanelen. Voor deze mailing gaf men gratis enveloppen van de gemeente en het logo van de gemeente Houthulst komt op alle briefwisseling voor.

Ook op de website van de gemeente maakt men voortdurend reclame voor deze actie.

Door deze groepsaankoop zwaar te promoten doet de gemeente haar eigen lokale ondernemers oneerlijke concurrentie aan. Inwoners, die geïnteresseerd zijn in het plaatsen van zonnepanelen, worden zo weggelokt van lokale zelfstandigen naar internationale verdelers. Onze lokale ondernemers zijn niet in staat om te concurreren met de dumpingprijzen van deze internationale bedrijven.

De burgemeester is zelf bestuurslid van Unizo, die opkomt voor de belangen van de lokale ondernemers. De burgemeester heeft voortdurend de mond vol over het belang van de lokale ondernemers. Ook wij zijn overtuigd van het belang van het lokale ondernemerschap. Maar in dit dossier heeft de meerderheid onder het mom van milieuvriendelijkheid de eigen ondernemers lelijk in de kou gezet.

Is de N-VA dan tegen goedkopere prijzen door groepsaankopen?

Neen, zeker niet. Als het hier zou gaan om een groepsaankoop voor elektriciteit, dan zou de N-VA dit voorstel zeker voor 100% steunen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?