N-VA Houthulst hekelt stoelendans in schepencollege

Op 24 januari 2013

Wij hadden in de wandelgangen al vernomen dat sommige schepenen niet de volle 6 jaar zouden aanblijven.
Maar in de notulen van de installatie van de gemeenteraad kan men terugvinden dat over niet eens 1 jaar en 9 maanden na de installatie (dus op 1/9/2014) deze stoelendans al op gang wordt getrokken: de heer Gino Keirsschieter houdt het dan al voor bekeken, huidig schepen Jeroen Vandromme volgt dan Gino Keirsschieter op aan het hoofd van het OCMW en Joris Hindryckx maakt dan zijn herintrede in het schepencollege (ter vervanging van Jeroen Vandromme).

N-VA Houthulst vindt deze gang van zaken nadelig op 2 vlakken:
1. Het is volgens ons moeilijk (zoniet onmogelijk) om als schepen of OCMW-voorzitter in je bevoegdheden een beleid uit te stippelen als je mandaat al eindigt na 1 jaar en 9 maanden.

2. Bovendien beloofde de huidige meerderheid in aanloop naar de verkiezingen van 14 oktober ll. meer transparantie in haar bestuur.
Tijdens de installatievergaderingen met geen woord reppen over deze wissels binnen het schepencollege is niet bepaald een sterk staaltje van deze beloofde transparantie.

Januari is traditioneel de maand van de goede voornemens. N-VA Houthulst hoopt dan ook samen met de bevolking van Houthulst dat de meerderheidspartijen deze beloofde transparantie de komende jaren wel degelijk zullen doorvoeren en dat het niet bij holle woorden blijft.
En als het dan toch bij goede voornemens blijft, zal N-VA Houthulst niet aarzelen om op tijd en stond onze inwoners in te lichten over het reilen en zeilen van de politiek in Houthulst.

Hoe waardevol vond je dit artikel?